ظروف دهانه 75،95،125

فهرست مطالب

ظروف دهانه 75،95،125 چیست و چه کاربردی دارد؟ انتخاب بسته بندی مناسب برای محصول شما فراتر از انتخاب شکل ظرف و مواد است. درک اندازه سوراخ بطری، شرایط و ابعاد تعداد نخ ها برای اطمینان از تناسب ایمن و مهر و موم کامل برای شما و در نهایت انتخاب بهترین بطری برای محصول شما بسیار مهم است. در این راهنمای جامع از پلیمر فرآور، اصطلاحات، آناتومی و ابعاد کلی دهانه ها در ظروف پلاستیکی را بررسی می کنیم.

منظور از دهانه در بطری پلاستیکی چیست؟

گردن بطری که معمولاً در نمای کلی اجزای بطری به آن گردن بطری می گویند، جزء مهمی است که عملکردهای متعددی را در بسته بندی مایعات و مواد مختلف انجام می دهد. این قسمت باریک بطری به گونه ای استراتژیک طراحی شده است که از قطر بدنه آن کوچکتر باشد و یک شکل دهانه مشخص ایجاد کند. هدف اصلی این طرح ارائه مزایایی در جابجایی و آب بندی ظروف است.

دهانه بطری نقش حیاتی در کنترل جریان محصول در حین توزیع یا ریختن دارد. قطر باریکتر آن کنترل بهتری را فراهم می کند، از ریختن آن جلوگیری می کند و ریختن دقیق و کامل مایعات را در بطری تسهیل می کند، به ویژه برای مایعات و بطری های دارویی که کنترل دقیق دوز ضروری است.

علاوه بر این، گردن بطری به عنوان نقطه اتصال برای درپوش یا کلاهک عمل می کند. پوشش باز، که هم عرض دهانه و هم سطح نخ را می پوشاند، تعیین می کند که چگونه درپوش به طور ایمن روی بطری بسته شود. این رابطه برای حفظ تازگی، یکپارچگی و کیفیت مواد گنجانده شده حیاتی است.

در اصل، درب بازکن بطری چیزی بیش از یک پاس توزیع است. این یک عنصر طراحی حیاتی است که عملکرد و عملی بودن را با هم ترکیب می کند. ابعاد و شکل آن برای بهینه سازی تجربه کاربر هنگام خرید بطری های پلاستیکی یا سایر محصولات پلاستیکی با درب به دقت در نظر گرفته شده است. از ریختن آن جلوگیری کنید و از بسته شدن مطمئن اطمینان حاصل کنید. در نهایت، مطمئن شوید که محتویات بطری محافظت شده و در دسترس باقی بماند.

منظور از دهانه در بطری پلاستیکی چیست؟

اصطلاحات و آناتومی دهانه ها در ظروف پلاستیکی

درپوش بازشو در ظروف پلاستیکی به نقطه ای اطلاق می شود که نخ های خارجی بطری با درپوش یا درب آن درگیر شده و آن را در جای خود محکم می کند. در حالی که “نقطه دهان” معمولاً برای بطری ها استفاده می شود، ظروف و شیشه های دهان گشاد اغلب از اصطلاح “انتهای نخ” استفاده می کنند.

سازندگان مشخصاتی را برای باز کردن درب ظروف پلاستیکی ارائه می دهند که معمولاً با یک عدد دو رقمی برای عرض دهانه و یک عدد سه رقمی برای درب رزوه دار که با یک خط تیره یا اسلش از هم جدا می شوند (مثلاً 38 -400).

پوشش های رزوه ای پیوسته روی ظروف شیشه ای، فلزی و پلاستیکی رایج است. آنها از نخ هایی تشکیل شده اند که بدون شکستگی به دور دهانه می پیچند. اندازه های مختلف پیچش نخ های مختلف را نشان می دهد:

  • 400: یک دور نخ.
  • 410: چرخش و نیم.
  • 415: دو دور با نخ های نازک تر و دهانه بلندتر.
  • 425: دو دور، معمولا در ظروف با ظرفیت کمتر.
  • 430: یک یا دو چرخش با رزوه های عمیق تر که به عنوان تکیه گاه برای دقت بیشتر ریخته گری شناخته می شود.
  • DBJ: درپوش پیچی ضد دستکاری برای محصولات لبنی، نوشیدنی ها و آب میوه ها که دارای مکانیزم حلقه منحصر به فرد است.

انواع دهانه بطری پلاستیکی

موارد زیر رایج ترین دهانه بطری های پلاستیکی هستند:

  • بطری دهانه  18: بیشترین کاربرد آنها مربوط به محلول های بهداشتی رقیق شده است.
  • بطری دهانه  24 : 24 سوراخ عملکردی مشابه 18 سوراخ دارد. با این تفاوت که در برخی موارد برای نوشیدن نیز استفاده می شود.
  • بطری دهانه  28: یکی از متداول ترین دهانه های ظروف پلاستیکی است. گردن بطری های نوشابه معمولاً یک اندازه است.
  • بطری دهانه  38 : در سال های اخیر محبوبیت آن افزایش یافته است و توسط شرکت های بزرگ آب میوه گیری استفاده می شود، این اندازه برای انواع نوشیدنی های غلیظ، مغزدار و لجن دار مناسب و رایج است.
  • بطری دهانه  45 : معمولاً در بطری های با حجم زیاد یافت می شود و برای نگهداری زیتون و خیرشور نیز رایج است.

انواع دهانه بطری پلاستیکی

انواع دهانه جار پلاستیکی

  • ظروف دهانه 70: جرده 70 گزینه مناسبی برای ظروف مناسب برای نگهداری عسل است و نسبت به دو رقیب خود قیمت مناسب تری دارد.
    ظروف دهانه 90: این اندازه سوراخ کاربردهای زیادی دارد که از جمله مصارف پرطرفدار آن می توان به نگهداری ترشی، مربا، خشکبار، ادویه جات و حتی کرم های آرایشی اشاره کرد.
    ظروف دهانه 125: معمولاً در ظروف حجیم یافت می شود و از نظر سلیقه ای کاربردهای متنوعی دارد.

GPI/SPI استاندارد دهانه در ظروف پلاستیکی

دستورالعمل‌هایی که توسط موسسه بسته‌بندی شیشه‌ای (GPI) و انجمن صنعت پلاستیک (SPI) تهیه شده‌اند، استانداردهایی را برای رشته‌های ظروف، پوشش نخ، فاصله نخ‌ها، ارتفاع، مهره‌های رویی و نخ‌های پیوسته تعیین می‌کنند. اندازه ها و ابعاد رایج عبارتند از:

  • 400-18: روی بطری های اسانس شیشه ای یافت می شود.
  • 20-410: عمدتاً روی بطری های پلاستیکی با اندازه ها و اشکال مختلف.
  • 24-410: روی بطری های پلاستیکی و آلومینیومی یافت می شود.
  • 28-410: معمولا در بطری های پلاستیکی و آلومینیومی متوسط ​​یافت می شود.
  • 400-38: اندازه های مختلف موجود در بطری های پلاستیکی، فلزی و شیشه ای.
  • 38-430: رایج در صنایع غذایی و طعم های اولیه طراحی.
  • 400-45: رایج در صنایع دارویی/غذایی.
  • 400-53: بزرگترین اندازه روزنه، عمدتا در صنایع دارویی/غذایی.

چگونه از تناسب گردن و درپوش بطری مطمئن شویم

برای اطمینان از مهر و موم ایمن و بدون نشتی، مهم است که عوامل مختلف مربوط به سازگاری گردن و درب بطری را در نظر بگیرید. در زیر به 4 نکته مهم در انتخاب درب بطری می پردازیم.

  • تمام اندازه سوراخ ها را در ظروف و درب های پلاستیکی بررسی کنید

ارتفاع درب بازشو یک عامل کلیدی است. اطمینان حاصل کنید که پایین درپوش با شانه بطری تماس نداشته باشد. این تماس می تواند باعث نشتی در هنگام کج شدن بطری شود و یکپارچگی بسته شما را به خطر بیندازد.

  • بررسی سیستم آب بندی

سیستم آب بندی بین دهانه و سقف داخلی درب را بررسی کنید. مهر و موم ایمن برای جلوگیری از نشت و حفظ تازگی و کیفیت محصول شما حیاتی است.

  •  درب را روی نخ های بازشو در ظروف پلاستیکی قرار دهید

بررسی کنید که روکش به خوبی روی رزوه های بازکننده قرار بگیرد.

  • به شرکت تامین کننده درب توجه کنید

ابعاد باز شدن بطری بسته به عواملی مانند مواد، سازنده و فرآیند ساخت می تواند متفاوت باشد.

چگونه از تناسب گردن و درپوش بطری مطمئن شویم

ظروف یکبار مصرف پلیمر فرآور

ظروف یکبار مصرف تولید شده در کارخانه پلیمر فرآور یک نوآوری خلاقانه در پخت و پز و سرو غذا است که راحتی زیادی را برای مردم به ارمغان آورده است. می توانید از ظروف یکبار مصرف در مهمانی ها، تولدها، جشن ها، تشریفات اداری و … استفاده کنید و پس از اتمام مهمانی با خیال راحت آنها را جمع آوری کرده و در سطل زباله بیندازید. لازم به ذکر است که این ظرف یکبار مصرف به چرخه تولید باز می گردد و از آسیب به طبیعت جلوگیری می کند.

ظرف یکبار مصرف 75-125 سی سی کیفیت و ماندگاری بسیار خوبی دارد و می توانید از این محصول برای نگهداری و سرو انواع غذاهای سرد و گرم استفاده کنید. شما می توانید این ظرف را با قیمت مناسب از فروشگاه ها تهیه کنید و یا مستقیما با مشاورین ما تماس بگیرید و محصولات مورد نظر خود را از نمایندگی های رسمی ظروف یکبار مصرف پلیمر فرآور تهیه کنید.

کارخانه ظروف پلاستیکی یکبار مصرف پلیمر فرآور قابلیت چاپ بر روی ظروف یکبار مصرف را دارد و از آخرین تکنولوژی برای چاپ روی ظروف پلاستیکی استفاده می کند. پلیمر فرآور دارای محصولات تخصصی مانند ظروف یکبار مصرف لوکس و ظروف یکبار مصرف چند تکه است که همواره جزو پرفروش ترین ظروف این مجموعه هستند.

 

نکته نهایی در مورد ظروف دهانه 75،95،125

انتخاب پوشش مناسب برای درب بطری مرحله مهمی در فرآیند بسته بندی است. درک ابعاد، اندازه نخ ها و پوشش های رایج به کسب و کارها اجازه می دهد تا تصمیمات آگاهانه بگیرند و از یکپارچگی و امنیت محصولات خود اطمینان حاصل کنند.

صنعت بسته بندی همواره پویا و در حال تحول است و همواره در حال نوآوری برای رفع نیازهای مصرف کننده است. در حالی که این راهنما مقدمه ای برای باز کردن ظروف پلاستیکی است. برای یافتن درب ظرف مناسب برای محصول خود با کارشناسان ما در پلیمر فرآور تماس بگیرید.

 

مقالات پیشنهادی

کارخانه ظروف یکبار مصرف تهران

هلدینگ تابلوشو

تولید کننده انواع درب بطری پلاستیکی

جدیدترین مقالات

اطلاعات تماس
تهران ، شهر زیبا ، خیابان سرگیس اردوشاهی(مخابرات قدیم) ، نبش کوچه معین ، پلاک ۳