بهترین فیلتر تصفیه آب شهریار اندیشه

درب بطری یک بار مصرف چه کاربردی دارد؟

فهرست مطالب

درب بطری یک بار مصرف چه کاربردی دارد؟ نگرانی های زیست محیطی این ایده را گسترش داده است که پلاستیک ها باید به دلیل اثرات منفی آنها بر طبیعت ناپدید شوند. با این حال، بخش بسته بندی مسئولیت خود را در این زمینه بسیار جدی گرفته است، بنابراین تکامل یافته و به دنبال راه های جدیدی برای تولید با احترام و مسئولیت در قبال طبیعت است. بطری های پلاستیکی PET ممکن است یک راه رو به جلو باشد.

بطری های پلاستیکی ظروفی هستند که این روزها به سختی می توانیم بدون آنها زندگی کنیم. به همین دلیل است که بطری های PET روش خوبی برای مراقبت از محیط زیست هستند، بدون اینکه نیازی به چشم پوشی از عملکردی که این ظروف پلاستیکی به ما می دهند.

تصادفی نیست که بطری های PET به یکی از رایج ترین بسته بندی ها تبدیل شده اند. این ظروف بادوام، مقرون به صرفه و مهمتر از همه قابل بازیافت هستند. بطری های PET از موادی با بهترین خواص بازیافت ساخته می شوند، بنابراین پایداری دیگر از این نظر یک مسئله نیست، بلکه مسئولیتی بر عهده مصرف کنندگان است.

انواع کاربرد درب بطری یک بار مصرف

استفاده از درب بطری یکی از کاربردهایی است که ممکن است بسیاری از افراد به سادگی از کنار آن غافل شوند، در حالی که درب بطری کاربردهای زیادی دارد که در این مقاله قصد داریم به آن اشاره کنیم. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با انواع کاربردهای درب بطری آشنا شوید.

درب پلاستیکی برای انواع بطری های پت و بطری های پلاستیکی پلی اتیلن در سایزها و مدل های مختلف تولید می شود. در واقع همان طور که گفته شد، درب بطری های پلاستیکی در طرح ها و اندازه های مختلفی تولید می شوند که برای آب بندی بطری های پلاستیکی و ظروف پلاستیکی استفاده می شود. در زیر انواع درب بطری را معرفی می کنیم.

انواع کاربرد درب بطری یک بار مصرف

 

درب بطری پت

درب بطری های پلاستیکی و درب بطری های پت بر اساس اندازه و دهانه بطری های پلاستیکی تولید می شوند و دارای الگوهای متفاوتی هستند. انواع درب بطری های پت شامل موارد زیر است:

  • درب بطری فانوسی
  • درب بطری فندکی
  • درب بطری قارچی
  • درب بطری چتری
  • درب بطری پت جار
  • درب بطری ادویه پاش
  • درب قیف دار پلمپ دار
  • درب تاج خروسی
  • درب فیلیپ تاپ
  • درب ساده
  • درب ژل آتش زا
  • درب بطری شیشه شور
  • درب اسپری
  • درب بطری مایع دستشویی

تولید درب بطری یک بار مصرف

درب بطری های پلاستیکی PET به دو روش تولید می شود. اولین روش تولید درب بطری روش تزریقی است. در واقع، علاوه بر دستگاه قالب گیری تزریق پلاستیک برای بلنک ها، یک دستگاه قالب گیری تزریق پلاستیک جهانی نیز برای تولید درب بطری وجود دارد. روش دوم تولید درب بطری، قالب گیری تزریقی است. در واقع درب بطری های پلاستیکی و درب بطری های PET با قالب گیری چرخشی تولید می شوند.

در روش فشار ابتدا مواد را حرارت داده و سپس در حفره قالب قرار می دهند. فک بالایی قالب با فشار زیاد بسته می شود، این فشار باعث می شود که مواد روی همان سطح قالب قرار بگیرند و علاوه بر این، ترکیب گرما و فشار به طور همزمان به خنک شدن آهسته مواد و کیفیت آن کمک می کند.

تولید درب بطری یک بار مصرف

شناخت نشانه‌های درب بطری با کیفیت

درب بطری به اندازه بدنه و پوسته اصلی آن مهم است و باید با دقت انتخاب شود. زیرا در واقع طراحی و تولید عالی در بدنه بطری با درپوش مناسب و کاربردی تکمیل خواهد شد.

به گونه ای که بهترین نوع بدنه نیز اگر با درب مناسب و کاربردی همراه نباشد نمی تواند پاسخگوی انتظارات سازندگان و بر همین اساس خواسته مشتریان باشد. بنابراین، ما همیشه تاکید می کنیم که تولید و استفاده از بطری های پلاستیکی باید با دقت در انتخاب تمام جزئیات انجام شود.

چه موادی در تولید درب بطری کاربرد دارند؟

اولین سوالی که با آن مواجه خواهیم شد مربوط به مواد اولیه ای است که در تولید درب بطری استفاده می شود. برای ساخت این قسمت از بطری پلاستیکی بسته به عوامل مختلفی از مواد مختلفی استفاده می شود.

به عبارت دیگر، تصمیم گیری در مورد ماده اولیه و ماده انتخابی برای تولید درب بطری بستگی به کاربرد بطری دارد که قرار است درپوش برای آن تولید شود. به طور معمول در تولید این قطعه از چهار نوع پلاستیک استفاده می شود.

  • پت (PET): نتیجه بسیار قدرتمند، بادوام و سبک است. معمولاً برای آب معدنی بطری شده و نوشیدنی های گازدار معمولی استفاده می شود.
  • پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE): مقاومت قابل قبولی دارد، سفت و ترد است اما همچنان وزن قابل قبولی دارد و زیاد سنگین نیست.
  • پلی اتیلن با چگالی کم (LDPE): آنقدر قوی نیست و مسلماً انعطاف پذیرتر است. اما مقاومت خوبی در برابر ضربه دارد و به راحتی شکسته و بریده نمی شود.
  • پلی پروپیلن (PP): این نوع پلاستیک نیز سخت، زبر و بادوام است، اما به دلیل هزینه بالایی که گاهی در فرآیند تولید رخ می دهد، از محبوبیت کمتری برخوردار است. با این حال، می توان از آن برای بطری هایی با اهداف مختلف استفاده کرد.

توجه داشته باشید که موارد فوق تنها برخی از پرکاربردترین مواد مورد استفاده در تولید درب بطری هستند. اما گاهی اوقات تولید کنندگان بسته به تشخیص و نیاز خود می توانند به مواد دیگر اعتماد کنند.

تولید درب بطری یک بار مصرف چگونه انجام می‌شود؟

تولید درب بطری را می توان فرآیندی بسیار ساده و روتین دانست اما همانطور که گفته شد سبک و پیچیدگی های خاص خود را دارد. بدون رعایت قوانین خاص و پیروی از فرآیندهای مشخص و از پیش تعیین شده، امکان تولید محصول نهایی با کیفیت وجود ندارد. برای شروع، بیایید در مورد نحوه تولید درب بطری صحبت کنیم.

اکثر درب های بطری با استفاده از مکانیزمی به نام قالب گیری تزریقی تولید می شوند. قالب گیری تزریقی فرآیندی است که در آن گلوله های پلیمری ترموپلاستیک در یک قیف فلزی به قدری گرم می شوند که نرم و انعطاف پذیر می شوند یا به عبارت دیگر ذوب می شوند.

در این مرحله است که سازنده می تواند هر رنگی را که می خواهد به فرآیند اختلاط اضافه کند. سپس این پلاستیک نرم شده تحت شرایط بسیار کنترل شده و دقیق با فشار بالا به یک قالب فولادی پیچیده تزریق می شود. قالب فولادی پلیمر نرم و مذاب را به شکل دلخواه تبدیل می کند.

پس از خنک شدن و جامد شدن این قالب طی یک فرآیند معمولی، قالب باز شده و روکش ها از خط تولید خارج می شوند. سپس برخی مکانیسم های کنترل و تنظیم درب های استاندارد و غیر استاندارد را به طور مناسب جدا می کنند.

تولید درب بطری یک بار مصرف چگونه انجام می‌شود؟

 

چه استانداردی در تولید درب بطری رعایت می‌شود؟

در تولید درب بطری های با کیفیت، ده ها استاندارد مختلف و قوانین کلیدی مهم هستند. به گونه ای که شاید نتوان به همه آنها در متن پرداخت. با این حال، قصد داریم برخی از موضوعات اصلی و کلیدی در این فرآیند را با هم مرور کنیم.

قبل از اینکه وارد بحث شویم و موارد موجود را فهرست کنیم، ذکر یک نکته خالی از لطف نیست. توجه داشته باشید که این نوع فرآیند تولید شامل دو استاندارد اصلی است.

استانداردهای دسته اول مجموعه ای از قوانین نظارتی هستند که به منظور تأیید کیفیت محصول اجباری در نظر گرفته می شوند. به عنوان مثال، استفاده از پلاستیک با نرخ بازیافت بالا ممکن است مورد تایید نهادهای نظارتی مانند بهداشت و تجارت نباشد.

اما استانداردهای دسته دوم اصولا قوانینی هستند که بر اساس تجربه تولیدکنندگان ایجاد می شوند و برای تولید محصول با کیفیت بالاتر مفید هستند. رعایت استاندارد دوم مورد تاکید و نظارت ادارات رسمی و قانونی نبوده و صرفا جهت افزایش کیفیت محصول الزامی است. ابتدا اجازه دهید به چند استاندارد از دسته اول نگاه کنیم.

 

استانداردهای نظارتی و قانونی در تولید درب بطری یک بار مصرف

  • استاندارد ملی ایران شماره 6621
  • استاندارد ملی ایران شماره 1-6665
  • استاندارد ملی ایران شماره 1-6980

اینها تنها بخشی از استانداردهای موجود در ارتباط با تولید این محصول است، اما قطعاً می توان به استانداردهای بیشتری اشاره کرد. برای مثال می توان به استانداردهای 1728 و 2217 اشاره کرد که رعایت این استانداردها برای تولید محصول استاندارد و دریافت مهر تایید از نهادهای نظارتی ضروری است.

استانداردهای دسته دوم در تولید درب بطری یک بار مصرف

اما استانداردهای دسته دوم که قبلا به آنها اشاره کردیم، بیشتر ویژگی های فنی و تخصصی در عملکرد درب بطری را کنترل می کند. برای هر جنبه از عملکرد یک درب، عوامل و معیارهای روشنی تعریف شده است که می توان از آنها برای به دست آوردن اطلاعات دقیق در مورد کیفیت و عملکرد استفاده کرد. برخی از این عوامل به شرح زیر است.

لازم به ذکر است که این عوامل را می توان به دو دسته فیزیکی و مکانیکی طبقه بندی کرد. البته توجه به تمایز این دو دسته و بررسی جداگانه آنها از حوصله متن خارج است، لذا در این فهرست به برخی از عوامل موثر در استانداردهای دسته دوم بدون تفکیک اشاره می کنیم.

  • میزان نشتی مایع
  • میزان نشتی گاز
  • مقاومت در برابر ضربه
  • گشتاور مورد نیاز برای باز و بسته شدن
  • مقاومت در برابر انتقال بو، مزه و رنگ در تماس با مایع
  • قطر، ارتفاع داخلی و خارجی و اختلاف ضخامت بین لبه‌های بیرونی و درونی

نشانه های درب بطری یک بار مصرف با کیفیت چیست؟

نشانه های درب بطری با کیفیت را می توان به دو دسته مجزا تقسیم کرد. علائم فیزیکی و مکانیکی. دسته اول علائم که به علائم فیزیکی معروف هستند بیشتر بر ساختار و ظاهر درب بطری تمرکز دارند. به گونه ای که بدون در نظر گرفتن کارکرد درب فقط به بررسی وضعیت کلی و ساخت آن می پردازند.

اما دسته دوم از علائم که علائم مکانیکی نامیده می شوند، به نحوه عملکرد درب بطری و نحوه تعامل آن با خود بطری می پردازند. این علامت بررسی می کند که درب چقدر راحت و عالی باز و بسته می شود.

 

طراحی و نقش برجسته روی درب پلاستیکی

یک پیام متمایز، آرم شرکت، شعار، آدرس یا هشدار  یا ترکیبی از آنها  به راحتی می‌تواند به بالای درب بطری پلاستیکی اضافه شود. در واقع، این گزینه می تواند نیاز به برچسب ها را برطرف کند و می تواند شامل تبلیغات متقابل یا هشدارهای محصول باشد.

نقش برجسته همچنین به عنوان یک راه عالی برای جلب توجه مشتریان یا مصرف کنندگانی عمل می کند که ممکن است برچسب را نادیده بگیرند اما نمی توانند هنگام باز کردن بطری از درپوش چشم پوشی کنند، به خصوص زمانی که نقش برجسته با رنگ های سفارشی ترکیب می شود.

طراحی و نقش برجسته روی درب پلاستیکی

قیمت درب بطری یک بار مصرف

درب بطری مواد شوینده، درب بطری شامپو، درب بطری گالن، درب بطری دارو، درب بطری فیلیپ بالا، همه آنها اساساً همان کاری را انجام می دهند که مسدود کردن بطری های نوشیدنی، روغن، آب لیمو و غیره است. درب بطری قسمتی است که دهانه بالای بطری را مسدود می کند و از خروج مایع از بطری جلوگیری می کند.

درب بطری از پلاستیک ساخته شده است و همانطور که می دانید قیمت نهایی محصولات پلاستیکی با احتساب قیمت درب نوشابه ارتباط مستقیمی با مواد اولیه به کار رفته در آن و همچنین نرخ ارز دارد. بسیاری از شرکت های پیشرو می توانند با استفاده از آخرین فناوری ها و بهره مندی از دستگاه های مدرن هزینه نهایی تولید خود را به میزان بسیار قابل توجهی کاهش دهند.

پلیمر فرآور از آن دسته شرکت هایی است که سعی می کند با کاهش قیمت درب بطری مشتریان خود را همراهی کند و همیشه در کنار آنهاست. پلیمر فرآور تولید کننده انواع درب بطری آماده دریافت و پذیرش سفارش درب بطری حتی به تعداد زیاد می باشد. بنابراین برای خرید درب بطری و دریافت قیمت درب بطری با ما تماس بگیرید.

 

نکته نهایی در مورد درب بطری یک بار مصرف

مواد به کار رفته در ساخت درب بطری بسته به نوع بطری و کاربرد آن متفاوت است. اما به طور کلی مواد اولیه درب بطری از پلی اتیلن، پلی اتیلن ترفتالات و پلی پروپیلن می باشد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

پلیمر فرآور همچنین یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده انواع درب بطری از مواد اولیه با کیفیت و بادوام درب بطری می باشد. برای خرید درب بطری و استعلام هزینه درب بطری با کارشناسان ما در پلیمر فرآور تماس بگیرید.

 

مقالات پیشنهادی

کارخانه ظروف یکبار مصرف تهران

هلدینگ تابلوشو

تولید کننده انواع درب بطری پلاستیکی

جدیدترین مقالات

اطلاعات تماس
تهران ، شهر زیبا ، خیابان سرگیس اردوشاهی(مخابرات قدیم) ، نبش کوچه معین ، پلاک ۳